Langoše s kečupom a syrom

„Mami, budú langoše?“ Dožadovala sa dcéra toho, čo som jej sľúbila. Hmm, lenže nikdy som ich nepiekla. Vravela som si v duchu. Ale tak sľuby sa majú plniť a ak niekomu, tak deťom. Postavila som sa teda k sporáku a výsledok ma milo prekvapil. Všetky suroviny máme väčšinou doma, tak poďme na to.

 

 

Potrebujeme:

500 gramov hladkej múky

1 kocka živých kvasníc, 42 gramov

400 mililitrov plnotučného mlieka

Pol lyžičky soli

Pol lyžičky cukru

Olej na vysmážanie

 

 

Postup prípravy:

Časť mlieka, asi 100 ml, z 400 ml, si ohrejeme, aby bolo vlažné a rozdrobíme doň kvasnice a pridáme cukor. Necháme vzísť kvások, zhruba desať minút.

Do misy si odvážime múku, pridáme druhú časť mlieka, 300 ml, soľ a kvások. Uhnetieme vláčne nelepivé cesto. Necháme ho pol hodinu vykysnúť. Následne ho rozdelíme na sedem až osem častí. Každú časť rozvaľkáme na placku tak, aby sa netrhala a dáme upiecť do rozpáleného oleja. Langoš v oleji musí plávať, je tak potreba dať do panvice viacej oleja. Pečieme z každej strany na tretinový výkon plynového sporáku asi dve minúty pod pokrievkou, zabránime tomu, aby olej prskal viac, než je treba. Po upečení langoše kladieme na papierové obrúsky, aby prebytočný tuk odkvapkal. Podávame s kečupom, strúhaným syrom, alebo tým, čo má kto rád.        

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Panenka na smotane a paradajkách

Donutky s donutkovača

Hrnčekový koláč s tvarohom a slivkami